Focus website is vernieuwd

De website van Focus Advisering Training Coaching is geheel mobiel vriendelijk gemaakt. Op welk device of scherm u ook kijkt, de website past zich automatisch aan. Ook de desktopversie is verder geoptimaliseerd. Zo vindt u nu duidelijk en overzichtelijk al onze 'trainingen' terug. De trainingen staan gerankschikt op trainingsthema:

Daarnaast heeft 'coaching' een prominente plek gekregen en hebben we de 'referenties' van verschillende opdrachtgevers en deelnemers in de spotlight gezet. 

We zijn benieuwd wat u van de vernieuwde website vindt.

Neem contact op met Focus Trainingen

Focus naar Jongkind Training & Coaching, de cirkel is rond

Cirkel is rond

In 2014 heeft Jongkind Training & Coaching de activiteiten van Focus Trainingen overgenomen. Jongkind Training & Coaching is in 2011 opgericht door Martijn Jongkind. Martijn heeft ruim acht jaar ervaring als (senior) trainer, coach en adviseur bij Focus Trainingen, eerst in loondienst en later als freelancer. En daarmee is de cirkel rond.

Jongkind Training & Coaching Martijn Jongkind Training & Coaching

Voor velen is Martijn een bekend gezicht. Behalve Martijn ziet u ook de vertrouwde trainers, coaches en trainingsacteurs terug. U zult ook kennismaken met Fenna Swagemakers. Zij ondersteunt Martijn op het gebied van relatiebeheer, social media en marketing.

Juiste plek
In de afgelopen drie jaar heeft Jongkind Training & Coaching haar bestaansrecht ruimschoots bewezen. FOI Focus heeft daardoor de overtuiging dat de dienstverlening voor de Focus-klanten bij Jongkind Training & Coaching op de juiste plek is.

Martijn kent de werkwijze van Focus Trainingen door en door en hij zal de gedegen aanpak en de kwaliteit van de trainingen voortzetten. Het telefoonnummer, de website en de e-mailadressen van Focus blijven onveranderd.

Over Jongkind Training & Coaching
Jongkind Training & Coaching verzorgt (in company) trainingen, workshops en coaching om de effectiviteit in professionele communicatie te verbeteren. Bijvoorbeeld op het gebied van Management- en Commerciële vaardigheden, Persoonlijke en Teamontwikkeling, Klantgerichtheid, Agressie- en Incidentbeheersing. Daarnaast zet Jongkind Training & Coaching ondermeer Competentiemanagement en de Talenten Motivatie Analyse in voor een optimaal resultaat.

Tot snel!
We kijken ernaar uit om u snel een keer te spreken!

Neem contact op met Focus Trainingen voor meer informatie.

Petitie tegen agressie in de zorg: wat kunt u doen?


RIJSWIJK - Een aantal verpleegkundigen is een petitie begonnen tegen agressie in de geestelijke gezondheidszorg (GGZ).

Ze willen zo bewerkstelligen dat er echt iets wordt gedaan aan het probleem, zo lieten ze maandag weten.
De initiatiefnemers zeggen dat het actieplan Veilig werken in de zorg, dat begin dit jaar door onder meer ministeries is gelanceerd, veel te vrijblijvend is omdat er geen streefcijfers in staan. Als het aan de verpleegkundigen ligt, moet het aantal agressie-incidenten in 5 jaar met de helft omlaag

Volgens cijfers uit het actieplan hadden zeven op de tien GGZ-verpleegkundigen het jaar ervoor te maken gehad met verbale agressie en vier op tien met fysieke agressie. Vooral patiënten zijn de boosdoeners, maar ook familieleden weten van wanten. De slachtoffers houden zelf psychische klachten aan de agressie over.

Dicht
De verpleegkundigen stellen dat als de streefcijfers niet worden gehaald, in het uiterste geval een afdeling dicht moet. Ook willen ze meebeslissen over overplaatsing van een patiënt als de veiligheid in het geding is.

Bron: www.nu.nl 6-8-2012


Agressietraining en fysieke weerbaarheid

Toenemende agressie tegen medewerkers binnen diverse branches is de laatste jaren een groeiend probleem.
Incidenten van verbaal en fysiek geweld tegen brandweer-, politie-, en ambulancepersoneel zijn vrijwel dagelijks in het nieuws. Daarnaast ervaren ook verpleegkundigen en andere zorgspecialisten een toename van agressie en geweld van zowel patiënten als familieleden.

Bovenstaande ontwikkelingen zijn een toevoeging op de signalen die Focus al vele jaren ontvangt van organisaties als gemeenten, waterschappen, woningcorporaties, banken, tankstations en winkeliers. Dit betekent dat Focus als training- en adviesbureau haar dienstverlening op het gebied van training, advies en begeleiding bij agressie heeft uitgebreid om organisaties gerichte handreikingen te bieden.

Hoe gaat u om met (fysieke) agressie gericht op medewerkers in uw organisatie? Hanteert u een agressieprotocol, of zijn praktische tips, oefening en handvatten voldoende om accuraat te handelen?

Focus adviseert u graag geheel kosteloos en vrijblijvend aan de hand van de agressieproblematiek binnen uw organisatie. 
Wilt u actief aan de slag? In overleg ontwikkelen wij een maatwerk en/of incompany training in omgaan met agressie (en geweld) gericht op uw doelgroep.

Neem contact op voor de mogelijkheden of bekijk de algemene informatie over agressietraining verzorgd door Focus en onze referenties
Als vervolg op training in omgaan met agressie biedt Focus training en begeleiding in coaching en opvang en de ontwikkeling van een bedrijfsopvangteam (BOT).

 

ReNsultaat organisatieontwikkeling

ReNsultaat


verandermanage
ment – coaching – organisatieadvies – interim- en projectmanagement

 



ReNsultaat
 is opgericht door Stephan Rens (1969). Na een periode van 18 jaar werkzaam te zijn geweest in diverse functies, is Stephan als zelfstandig professional verder gegaan met als doel een volledig onafhankelijke en concrete bijdrage te kunnen blijven leveren aan organisaties en haar medewerkers. De werkwijze van ReNsultaat kenmerkt zich door autonomie en authenticiteit; samenwerking binnen de dienstverleningssfeer is gebaseerd op vertrouwen en kent een sterk persoonlijk karakter.


De missie
De missie van reNsultaat organisatieontwikkeling is om binnen een organisatie-context het optimale uit mensen te halen, ten gunste van het primaire bedrijfsproces, volledig gericht op een duurzaam succesvolle klantrelatie. De factor mens is immers het voornaamste ‘kapitaal’ van elke onderneming.


Dienstverlening
ReNsultaat organisatieontwikkeling is een energiek bureau dat waarde kan creëren voor uw organisatie, door professionele ondersteuning te bieden op het gebied van: (klik voor een nadere toelichting):

Verandermanagement
Coaching
Organisatieadvies
Interim- en projectmanagement

ReNsultaat ondersteunt tijdelijk opdrachtgevers die actief zijn in de volgende sectoren:

• Zorg (Cure & Care)
• Bank- en Verzekeringswezen
• Overheid (regionaal & landelijk)
• Onderwijs
• Midden- en kleinbedrijf


Resultaat centraal
Concreet resultaat staat altijd centraal: een hoge mate van klanttevredenheid die zich vertaalt in klantloyaliteit, bevlogenheid bij uw medewerkers en een gezond en stijgend financieel resultaat. Ondersteuning door reNsultaat organisatieontwikkeling betekent concreet hulp bij uw specifieke organisatievraagstuk. Het biedt u de mogelijkheid om op een flexibele wijze een frisse en kritische blik ‘van buitenaf’ op uw organisatie te laten werpen.

ReNsultaat organisatieontwikkeling kan concreet ook voor u iets betekenen. Benieuwd hoe? Neem dan even de tijd voor de website: www.reNsultaat.nl

Cedeo-erkenning 2012: 95% score in klanttevredenheidsonderzoek

 

Focus is trots!

Sinds februari 2006 is Focus in het bezit van Cedeo-erkenning voor maatwerktrainingen. Dit betekent dat minimaal 80% van onze klanten tevreden is over de kwaliteit uitvoering van trainingstrajecten op maat.

De afgelopen vier jaar hebben wij dit keurmerk mogen uitdragen met een klanttevredenheidspercentage van boven 90%, in 2010 behaalden wij zelfs het hoogste percentage van 100%. Een getal waar wij ontzettend trots op zijn. Iedere twee jaar dient de erkenning opnieuw verlengd te worden. In april 2012 was het moment daar, de uitslag van het onderzoek 2012-2014: opnieuw een mooie, 95%. 

Bent u nieuwsgierig naar de rapportage van dit onderzoek?

Rapportage_klanttevredenheidsonderzoek_2012.pdf

(Om zicht te bieden op instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van bedrijven en organisaties de trainingen hebben verzorgd, voert CEDEO in Rotterdam onafhankelijke klanttevredenheids- onderzoeken uit onder inkopers van deze diensten. De criteria die CEDEO hanteert zijn gericht op de tevredenheid over de dienstverlening in het voor-, uitvoerings- en natraject. Tevens stelt CEDEO basiscriteria op ten aanzien van kwaliteit, continuïteit en bedrijfsgerichtheid.)

Google Maps Locatie Focus Trainingen