Metaflex Isosytems over de training 'Monteur als ambassadeur'

Metaflex Isosystems BV te Aalten is producent en leverancier van deuren ten behoeve van medische en farmaceutische bedrijven en instellingen. Tevens is Metaflex een grote speler in de markt van isolatiepanelen, koel- en vriesdeuren en -luiken in allerlei uitvoeringen die hoofdzakelijk hun weg vinden in de voedingsmiddelenverwerkende industrie. Naast een productiefaciliteit heeft Metaflex ook een montage- en serviceafdeling met eigen monteurs en beschikt zij naast gekwalificeerde commercieel technische adviseurs over een uitgebreid projectbureau om alle klantspecifieke producten uit te werken en fabricagegereed te maken. Ook speciale machine-omkastingen en andere specials worden in de eigen fabriek in Aalten geproduceerd. Wij streven naar een hoog vakbekwaamheidniveau welke ook blijkt uit onze erkenningen als ISO 9001 en VCA**.

Monteurs van Metaflex als ambassadeur

Metaflex heeft 165 personeelsleden waarvan er dagelijks ca. 50 in de buitendienst zitten. Verkopers, projectmanagers en monteurs hebben direct contact met de klant en zijn het visitekaartje van ons bedrijf. De monteurs zijn dagelijks op de bouw en hebben dus ook direct contact met de klant. De projectduur varieert van één dag tot enkele maanden. Het beeld dat deze groep achterlaat bij een klant is dus van cruciaal belang voor een organisatie.

Training gericht op bewustwording

Wij hebben gekozen voor de training Monteur als Ambassadeur. Door het volgen van deze training worden monteurs en projectmanagers zich ervan bewust hoe onze dienstverlening nog beter kan verlopen. Veel zaken gaan als vanzelfsprekend goed, dit gebeurt op gevoel en ervaring. Er zijn echter ook situaties waar ze geen raad mee weten. Wij hebben Focus gevraagd een training te organiseren om onze monteurs sterker te maken in hun omgang met onze klanten.

Resultaat van de training

Onze trainer Martijn Jongkind en acteur Chris maakten er een interessante training van waarin de praktijk kundig en accuraat werd weergegeven. Nieuwe tips, een beetje theorie en met name gebruik maken van de praktijkervaringen van de monteurs. Door het hoge praktijkgehalte werd er zelfs met de rollenspelen goed meegedaan. Door het geven van Tips en Tops door de toeschouwers werd het een leerzame ervaring voor de monteurs en projectmanagers die aan deze training deelnamen. De focuspunten, de actiepost en de SOS-kaart zullen wij gebruiken om de training zo lang mogelijk levendig te houden bij de medewerkers.