AncoferWaldram Steelplates over 'Resultaatgericht verkopen'

ancofer waldram logo

AncoferWaldram Steelplates B.V. (afgekort AWS) is opgericht in 2003. Een jonge organisatie waarvan de rechtsvoorgangers teruggaan tot het begin van de jaren ’70.  Als gespecialiseerde leverancier van warmgewalste koolstofstalen platen en brandsnijwerk is AWS inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende onderneming in de branche. Op de in 2004 in gebruik genomen nieuwbouwlocatie van 30.000 m2 met wateraansluiting in Oosterhout (NB) kan uiterst efficiënt en kosteneffectief gewerkt worden.

AncoferWaldram Steelplates B.V. (AWS) is als voorraadhoudende groothandel en steel service center gespecialiseerd in het leveren en bewerken van warmgewalste koolstofstalen platen. AWS bedient een brede en internationale klantenkring. Onze afnemers zijn werkzaam in branches als de middelzware - en zware machinebouw, staalconstructie, transportmiddelenindustrie en kraanbouw, offshore-industrie, weg- en waterbouw,  ketel- en apparatenbouw, petrochemie.

De “Structural Strength” van AncoferWaldram Steelplates komt tot uiting in de  specialistische kennis en ervaring van onze medewerkers én de materiaaleigenschappen van onze hoogwaardige producten. Onze filosofie is eenvoudig. Als échte specialist op het gebied van kwartoplaat levert AncoferWaldram Steelplates (AWS) niet alleen een fysiek product, maar biedt méér dan dat. Een totaalproduct dat aansluit op de eisen en behoeften van de klant. Vanaf aanvraag tot uitlevering; een snelle aanbieding, een scherpe prijs, vakkundig advies, gecertificeerd materiaal, stipte levering.

Zoals blijkt uit het voorgaande staat kwaliteit bij AWS hoog in het vaandel. Dit vereist wel continue investering. In de afgelopen jaren hebben we veel tijd en energie gestoken in de processen en het systeem, nu in 2009 is de tijd rijp om meer te gaan investeren in het menselijk kapitaal. We hebben besloten van start te gaan met onze account- en salesmanagers. We hadden al redelijk goed voor ogen wat we terug wilden zien in de training, het was alleen de kwestie hoe dit vorm te gaan geven en door wie. Voorop stond dat de trainer moest passen bij onze organisatie, filosofie en mensen. Geen wollig verhaal, niet louter theorie, het moest zeker geen training worden om te kunnen trainen. Geen training waarvan men achteraf alleen nog kon herinneren dat het eten best lekker was. Het moest praktisch toepasbaar zijn, met de voeten op de vloer en op bepaalde momenten confronterend indien nodig. De filosofie en aanpak van Focus paste daar het beste bij. En het was nog dicht bij huis ook!

We hebben inmiddels een geslaagde training “resultaatgericht klantcontact” achter de rug

De training besloeg 3 dagen waarvan de laatste dag bestond uit rollenspellen met een acteur. Ook deze acteur paste perfect in ons plaatje. De indrukken van de deelnemers waren positief, er waren veel “oh ja” momenten, handige tips en iedereen heeft er zijn eigen leerdoel uit kunnen halen. Dat laatste is belangrijk, wil je rendement halen uit een training moet je niet alleen kijken ten tijden van de training maar ook zeker hoe je dat persoonlijke leerdoel gaat aanpakken in de toekomst. Het is dan ook de bedoeling dat de managers hier aandacht aan gaan besteden in het coachtraject.   

Inmiddels staat een volgende training weer op stapel, dit keer met het productiemanagement. Ook naar deze training kijk ik weer met veel plezier uit. Vanuit mijn rol als HR Manager ben ik aanwezig bij de trainingen en steek ik er veel van op. Niet alleen van de onderwerpen die worden behandeld, maar juist om mijn collega’s eens op een andere manier mee te maken. Om ze in actie te kunnen zien. Dat geeft mij een nog beter beeld van wat onze mensen in huis hebben.