The Hottest Gifts under the Sun
Mid Ocean Brands is een internationale groothandel in relatiegeschenken. Naast hoofdkantoren in Spanje en Nederland, zijn er regionale verkoopkantoren in Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Groot-Brittannië, Zweden en Hongarije. Vanuit het kantoor in Spanje worden ook veel distributeurs buiten Europa beleverd.
Tot de organisatie behoren ook een inkoopkantoor in Hong Kong en een aantal kantoren in andere plaatsen in China van waaruit kwaliteitsinspecteurs de leveranciers bezoeken. Mid Ocean Brands heeft magazijnen in Nederland, Spanje en Polen, met een totale oppervlakte van 60.000 m². Vanuit deze drie magazijnen worden orders in de meeste gevallen binnen 48 uur bij de klant bezorgd.
Mid Ocean Brands voert vier merken: ARCO, ITC, KCF en Original Chameleon. ARCO, ITD en KCF vertegenwoordigen complete collecties in promotionele producten, elk met een eigen karakter. Original Chameleon is het textielmerk dat een klant de mogelijkheid biedt om zelf, in een kleine oplage, eigen kleding te ontwerpen.
Focus heeft binnen Mid Ocean Brands een 2-daagse training verzorgd voor de customer service managers. De customer service krijgt een belangrijke rol binnen de organisatie. Deze afdeling heeft dagelijks contact met de klanten en onderhoudt de relatie met hen. In het algemeen gesproken is een goede service steeds vaker een onderscheidend kenmerk ten opzichte van de concurrentie. Daarmee wordt ook de rol van de customer service managers belangrijker. Deze moet zijn/haar team zodanig organiseren dat procedures gevolgd en doelstellingen behaald worden. En bovendien op zo'n manier dat medewerkers gemotiveerd blijven.
Ten einde deze managers te ondersteunen is de training 'De leidinggevende als (motiverende) manager' georganiseerd. Na een eerste oriënterend gesprek heeft Focus geadviseerd over de inhoud en opbouw van de training. Gezien het internationale karakter van Mid Ocean Brands (er waren negen verschillende nationaliteiten aanwezig) is de training in het Engels gegeven. De combinatie van theorie en praktische oefeningen is alle deelnemers goed bevallen. Evenals de activerende stijl waarin de training gegeven werd. Uit de evaluatie is ook gebleken dat de onderwerpen die in de training aan de orde zijn gekomen, goed in de dagelijkse praktijk van de customer service managers zijn te gebruiken.
Een paar weken na afloop van de training, heeft Focus in het evaluatie- en adviesgesprek een aantal adviezen gegeven hoe ervoor gezorgd kan worden dat de getrainde onderwerpen beter onder de aandacht van deelnemers blijven. Deze adviezen zullen zeker toegepast worden zodat een blijvende verandering in de werkzaamheden en de houding van de customer service managers bereikt kan worden.
Interesse in soortgelijke training? Neem vrijblijvend contact op voor het samenstellen van uw training