Speciaal Machinefabriek Van Uitert over 'Interne communicatie'

Van Uitert

Sinds de oprichting in 1963 heeft Van Uitert B.V. in het Brabantse Dongen als specialist op het gebied van interne transportsystemen en speciale machines een wereldwijde reputatie opgebouwd. De naam Van Uitert staat dan ook garant voor producten en diensten van hoogwaardige kwaliteit. Van Uitert ontwikkelt en realiseert optimale oplossingen voor alle facetten van intern transport. Niet alleen voor de voedings- en drankenindustrie, maar ook voor de glas-, chemische, farmaceutische en andere aanverwante industrieën. Verder biedt Van Uitert uitgebreide service op het gebied van projectengineering, projectmanagement, opleidingen en onderhoud.

Om de meest doeltreffende oplossing te kunnen bieden, gaan we altijd te werk vanuit het perspectief van de klant. Uiteraard vraagt deze aanpak om een flexibele instelling. Dankzij onze organisatiestructuur kunnen we snel en zonder omwegen acteren.

De voedings- en drankenindustrie verandert constant, om hier op in te kunnen spelen hebben we een eigen R&D afdeling die altijd bezig is met het zoeken naar de beste oplossingen en het ontwikkelen van nieuwe transportsystemen en machines. Al onze producten en diensten worden op maat gemaakt zodat ze voldoen aan de wensen en eisen van onze klanten en de specifieke gebruikssituatie. Wij zijn als bedrijf ISO 9001 gecertificeerd en werken volgens de strengste veiligheids- en milieueisen.

Interne training op gebied van communicatie

Veel van onze medewerkers zijn een direct aanspreekpunt voor onze klanten. Dit houdt in dat zij in staat moeten zijn om correct in verschillende situaties te kunnen reageren. Met het oog op ontwikkelingen in de toekomst hebben we gezocht naar een geschikte partner die voor ons een interne training op gebied van communicatie kan verzorgen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Focus. Na enkele gesprekken was al duidelijk dat hun visie op gebied van training goed paste binnen de zienswijze van ons bedrijf. Focus bood een training  die vooral praktijkgericht was. Voor aanvang van de grondig voorbereide training is die met het management besproken zodat er een commitment was over de inhoud en aanpak van de training.

In eerste instantie hebben we de medewerkers in drie groepen verdeeld, zodanig dat er een goede mix was, dit om ook de interne communicatie te optimaliseren. Focus is gestart met het testen van de zelfkennis van onze medewerkers. Hierna is men gericht gaan trainen, de training bestond uit; het opschrijven van doelstellingen, theoriedeel, praktijkdeel en een praktijkdeel aan de hand van gemaakte videobeelden. Uiteindelijk een evaluatie van de training en als laatste een persoonlijk succesplan met individuele 'focuspunten'.

"Het eindoordeel aan de hand van de evaluatie laat zien dat al onze medewerkers de training als zeer waardevol hebben ervaren en dat de behandelde onderwerpen overeenkomen met de praktijk. Uiteraard was men ook zeer positief over de trainer en de wijze van training. Wij kunnen als management nu al waarnemen dat de training effect gehad heeft, zowel de onderlinge communicatie als de communicatie richting onze klanten is verbeterd. Hiermee heeft Focus kunnen bijdragen aan de kwaliteitsverbetering van Van Uitert en hebben wij als bedrijf er een goede relatie voor trainingen aan over gehouden".

General Director van Van Uitert BV: