Assessments diverse functies

Is dit de juiste kandidaat voor de uitdagende functie binnen onze organisatie? Na het voeren van diverse sollicitatiegesprekken denkt u de juiste keuze te hebben gemaakt: dít is onze nieuwe collega! Na een poosje in de praktijk blijken de uitgesproken ervaring, kennis en vaardigheden toch niet helemaal aan te sluiten bij wat u verwacht. Om vooraf te onderzoeken of de (interne) sollicitant past in de functie, biedt Focus de mogelijkheid voor assessments aan. Het uitvoeren van assessments verzorgen wij uiteenlopende functies; zowel commercieel als niet-commercieel.

Bij het Focus-assessment zijn drie personen betrokken. Twee assessors zijn gedurende een dagdeel een kandidaat aan het testen op gespreks- en (management)vaardigheden én op karaktereigenschappen. De gespreks- en (management)vaardigheden worden door de assessoren ontdekt aan de hand van opnames met video-apparatuur en/of geluidsopname-apparatuur. Tijdens het assessment wordt onder andere gebruik gemaakt van een karakterroltest waaruit sterkte- en zwakte-indicatoren van de kandidaat blijken.

De opnameband en de uitslag van de karakterroltest worden achteraf door de twee assessoren én een derde medewerker van Focus bestudeerd. De derde persoon heeft vooraf géén persoonlijk contact met de kandidaat gehad. Zowel de assessoren als de derde persoon maken een rapportage van het assessment. Deze rapporten worden samengevoegd tot een eindrapportage. Deze eindrapportage wordt aan de opdrachtgever verstrekt.

Persoonlijke assessments zijn onderdeel van de kwaliteitszorg van een organisatie. Deze kwaliteitszorg-actie kan diverse subdoelen dienen.

Selectie / sollicitatie:
Dit geldt wanneer een organisatie nieuwe medewerkers wil aanstellen en een 'second opinion' wil t.a.v. de gespreks- en managementvaardigheden.Het Focus assessment richt zich op de kernkwaliteiten en de gedragsstijlen van de medewerker.

O-meting:
Dit geldt wanneer een organisatie reeds weet waarin getraind moet worden en men een o-meting wenst om het beginniveau op de te trainen onderdelen wenst te meten.

Tussenresultaat-meting:
Dit geldt wanneer een organisatie reeds aan het trainen is (langdurige trajecten) en tussentijds wil meten wat de deelnemers in de praktijk wèl en niet toepassen van het getrainde.

Eindresultaat-meting:
Dit geldt wanneer een organisatie een training heeft afgerond en wil meten wat het effect van de training in de praktijk is.

Thema:
Via het voeren van praktijkgesprekken verkennen van de persoonlijke communicatieve- en commerciële vaardigheden, eventueel aangevuld met de Lifo® methode.

Indien u geïnteresseerd bent in de mogelijkheden voor het afnemen van één of meerderdere assessments voor uw organisatie, neemt u dan contact met ons op.
Wij informeren u graag vrijblijvend over wat wij u kunnen bieden.

 Meer weten over deze training?

 Neem hier contact op met Focus ►