Bij een deelname aan een beurs bent u het visitekaartje van uw organisatie. U heeft maar één kans om een eerste indruk te maken, dus de kennismaking met een potentiële klant moet meteen 'raak' zijn. Om medewerkers wegwijs te maken in de wereld van beurzen en contact maken, verzorgt Focus de Beurstraining. Deze training gericht op communicatieve en commerciële vaardigheden omtrent klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en professionaliteit en is geschikt voor zowel commerciële als niet-commerciële organisaties.
Voor een interactieve en toepasbare vertaalslag van training naar praktijk, kan een trainingsacteur ingezet worden in de rol van beursbezoeker.
Mogelijke programmapunten Beurstraining:
- Kenmerken van beurzen t.o.v. ons dagelijks werk
- Oefenen van verschillende beurssituaties met een acteur
- Visitekaartfunctie
- Professionele basishouding op de beursstand
- Persoonlijke Elevator Pitch wat uw organisatie uniek maakt
- Kleding en verzorging
- Herkennen van potentiële klanten
- De rol van non-verbale communicatie bij het waarnemen van naderende beursbezoekers
- Het aanspreken van de naderende beursbezoeker
- Het ontvangen van de beursbezoeker
- Wachttijden en hoe ermee om te gaan
- Gesprekssfeer en –aanpak
- Onderlinge sfeer
- Hinderlijke gewoontes
- Het belang van "het kleine beetje extra"
Doelstellingen Beurstraining:
Aan het einde van de training:
- Bent u zich meer bewust van de eisen die aan de professionele basishouding gesteld worden op het gebied van het correct ontvangen van bezoekers op de beursstand.
- Beschikt u over handvatten om potentiële klanten te identificeren, te informeren en gesprekken tijdig en correct af te ronden.
- Bent u in staat zich enthousiast te presenteren als ambassadeur van uw organisatie.
De definitieve duur en inhoud van de Beurstraining wordt in overleg met u bepaald.